ТАЛАБАЛАРНИНГ ЧЕТ ТИЛИДА КОММУНИКАТИВ КОМПЕТЕНЦИЯСИНИ РИВОЖЛАНТИРИШНИНГ ФАОЛИЯТГА АСОСЛАНГАН ЁНДАШУВИ

Полная информация

Аннотации


  • Ўзбек

    Мақолада  нофилологик  олий  ўқув  юртлари  талабаларининг  чет  тилида  коммуникатив 
    компетенциясини шакллантиришда фаолиятга асосланган ёндашувдан фойдаланиш масалалари ёритилган. 
    Шу билан бирга тадқиқотда фаолиятга асосланган услубий методлар ҳам таҳлил қилинди.   

    Ключевые слова: #нофилологик олий ўқув юрти талабалари #фаолиятга асосланган ёндашув

  • Русский

    The  research  article  investigated  the  principles  of  activity-based  approach  in  teaching  English  as  a  foreign 
    language.  The  objectives  of  the  study  were  to  study  the  effective  methods  of  activity-based  approach  in  developing 
    communicative competence of ESP students. 

    Ключевые слова: #нофилологик олий ўқув юрти талабалари #фаолиятга асосланган ёндашув

  • English

    Данная  статья  рассматривает  принципы  личностно-деятельностного  подхода  в  обучении 
    иностранным  языкам.  Также  изучаются  эффективные  методы  личностно-деятельностного  подхода  в 
    формировании иноязычной коммуникативной компетенции у студентов неязыковых вузов. 
     

    Ключевые слова: #нофилологик олий ўқув юрти талабалари #фаолиятга асосланган ёндашув

Просмотреть документ онлайн


В ожидании

Список литературы


Название ссылки

1

1. Churchill D. Effective design principles for activity-based learning: the crucial role of 'learning objects' in Science and engineering education. Retrieved from http://www.learnerstogether.net/PDF/Effective-Design-Principles. pdf on 10 Oct, 2011.

2

2. Edward N.S. Evaluation of a constructivist approach to student induction in relation to students' learning style. European Journal of Engineering Education, 26(4): 2001.

3

3. Harfield T., Davies K., Hede J., Panko, M. and Kenley R. Activity based teaching for United New Zealand construction students. Emirates Journal for Engineering Research,12 (1) :2007. 57-63. htp:/ctlt.jhsph.edu/resources/views/content/files/150/Does_Active_Learning_Work.pdfon 03 Jan, 2012.

4

4. Krashen, S. Explorations in language acquisition and use. Portsmouth, NH: Heinemann. 2003.

5

5. Lightbown, P. M., & Spada, N. How languages are learned (3rd ed.). Oxford, UK: Oxford University Press. 2006.

6

6. Prince, M. Does active learning work? A review of the Research retrieved from htp:/ctlt.jhsph.edu/resources/views/content/files/150/Does_Active_Learning_Work.pd fon 03 Jan, 2012.

7

7. Schmidt H.G. Problem-based learning: Rationale and description. Retrieved from http://repub.eur.nl/res/pub/2745/eur_schmidt_143.pdf 03 Jan, 2012.

Количество просмотров: 337
Номер выпуска: 2020-1
Дата публикации: 20-05-2020
Дата создание в систему UzSCI: 22-08-2022