ТАЛАБАЛАРНИНГ ЧЕТ ТИЛИДА КОММУНИКАТИВ КОМПЕТЕНЦИЯСИНИ РИВОЖЛАНТИРИШНИНГ ФАОЛИЯТГА АСОСЛАНГАН ЁНДАШУВИ

Full information

Annotations


  • Ўзбек

    Мақолада  нофилологик  олий  ўқув  юртлари  талабаларининг  чет  тилида  коммуникатив 
    компетенциясини шакллантиришда фаолиятга асосланган ёндашувдан фойдаланиш масалалари ёритилган. 
    Шу билан бирга тадқиқотда фаолиятга асосланган услубий методлар ҳам таҳлил қилинди.   

    Tags: #нофилологик олий ўқув юрти талабалари #фаолиятга асосланган ёндашув

  • Русский

    The  research  article  investigated  the  principles  of  activity-based  approach  in  teaching  English  as  a  foreign 
    language.  The  objectives  of  the  study  were  to  study  the  effective  methods  of  activity-based  approach  in  developing 
    communicative competence of ESP students. 

    Tags: #нофилологик олий ўқув юрти талабалари #фаолиятга асосланган ёндашув

  • English

    Данная  статья  рассматривает  принципы  личностно-деятельностного  подхода  в  обучении 
    иностранным  языкам.  Также  изучаются  эффективные  методы  личностно-деятельностного  подхода  в 
    формировании иноязычной коммуникативной компетенции у студентов неязыковых вузов. 
     

    Tags: #нофилологик олий ўқув юрти талабалари #фаолиятга асосланган ёндашув

View document online


Waiting

References


Name of reference

1

1. Churchill D. Effective design principles for activity-based learning: the crucial role of 'learning objects' in Science and engineering education. Retrieved from http://www.learnerstogether.net/PDF/Effective-Design-Principles. pdf on 10 Oct, 2011.

2

2. Edward N.S. Evaluation of a constructivist approach to student induction in relation to students' learning style. European Journal of Engineering Education, 26(4): 2001.

3

3. Harfield T., Davies K., Hede J., Panko, M. and Kenley R. Activity based teaching for United New Zealand construction students. Emirates Journal for Engineering Research,12 (1) :2007. 57-63. htp:/ctlt.jhsph.edu/resources/views/content/files/150/Does_Active_Learning_Work.pdfon 03 Jan, 2012.

4

4. Krashen, S. Explorations in language acquisition and use. Portsmouth, NH: Heinemann. 2003.

5

5. Lightbown, P. M., & Spada, N. How languages are learned (3rd ed.). Oxford, UK: Oxford University Press. 2006.

6

6. Prince, M. Does active learning work? A review of the Research retrieved from htp:/ctlt.jhsph.edu/resources/views/content/files/150/Does_Active_Learning_Work.pd fon 03 Jan, 2012.

7

7. Schmidt H.G. Problem-based learning: Rationale and description. Retrieved from http://repub.eur.nl/res/pub/2745/eur_schmidt_143.pdf 03 Jan, 2012.

View count: 295
Number of edition: 2020-1
Date of publication: 20-05-2020
Date of creation in the UzSCI system: 22-08-2022