ЧЕТ ТИЛИ ДАРСЛАРИДА СИНФНИ БОШҚАРИШ СТРАТЕГИЯЛАРИ

Full information

Annotations


  • Ўзбек

    Мақолада чет тил дарсларида синфни бошқаришда учраётган муаммолар ва уларнинг омиллари ўрганилган. Тадқиқот натижалари ва синфни бошқариш бўйича адабиётлар таҳлили қилинган. Чет тил 

    Tags: #стратегия #чет тил ўқитиш #синфни бошқариш

  • Русский

    В данном исследовании изучаются вопросы управления классом на уроках иностранного языка. В статье также обсуждаются результаты исследования и анализ литературы по управлению классом. Предлагаются выводы и рекомендации по повышению эффективности преподавания иностранных языков.

    Tags: #стратегия #чет тил ўқитиш #синфни бошқариш

  • English

    The research studied the issues related to classroom management in teaching foreign languages. The findings were discussed along with the current literature on classroom management. The implications and suggestions were provided for a better foreign language teaching practice.

    Tags: #стратегия #чет тил ўқитиш #синфни бошқариш

View document online


Waiting

References


Name of reference

1

1. Prodromou, L. (1992). Mixed ability classes. London: MacMillan. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, January 2015, 6(1) 68.

2

2. Matus, D. E. (1999). Humanism and effective urban secondary classroom management. The Clearing House, May/June, 305-307.

3

3. Sasidher, K., Vanaja, S., & Parimalavenu, V. (2012). Effective strategies for classroom management in ELT. Scholarly Research Journal for Interdisciplinary Studies, 1(3), 421-428.

4

4. Gower, R., & Walters, S. (1988). Teaching practice handbook. Oxford: Heinemann.

5

5. Young, D. J. (1990). An investigation of Students’ Perspectives on Anxiety and Speaking. Foreign Language Annals,23, 539-553.

6

6. Ж. Жалолов. Чет тил ўқитиш методикаси – Т., 2012 .

View count: 248
Number of edition: 2019-3
Date of publication: 28-08-2019
Date of creation in the UzSCI system: 16-08-2022