ОMMАVIY АХBОRОT VОSITАLАRI MEDIАSАVОDХОNLIK KОMPETENSIYАLАRINISHAKLLANTIRISH ОB’EKTI SIFАTID
Аннотации
-
Ўзбек
Ushbu maqolada pedagogik oliy taʼlim muassasalari talabalarining mediakompetentligini rivojlantirishning eng qulay usullari, o‘quv fanlarini o‘qitish jarayonida axborot texnologiyalari va multimediali texnologiyalar vositasida rivojlantirish asoslab berilgan. Mualliflar fikriga ko‘ra, mediakompetentlik darajasini oshirishga qaratilgan maxsus kurslar, berilayotgan materiallarni chuqurroq va mukammalroq o‘zlashtirish imkoniyatini, ta’lim olishning yangi sohalari bilan yaqindan aloqa qilish ishtiyoqi yanada ortib borishi, ta’lim olish vaqtining qisqarish natijasida, vaqtni tejash imkoniyatiga erishishi, olingan bilimlar kishi xotirasida uzoq saqlanib, kerak bo‘lganda amaliyotda qo‘llash imkoniyatiga ega bo‘lishi bitiruvchilarga nafaqat oliy taʼlim muassasasida taʼlim olish, balki keyingi kasbiy pedagogik faoliyatida ham mediakompetentlikning yuqori darajasini namoyish qilishga nisbatan ustunliklarga egaligi birlamchi manbalardagi maʼlumotlar va ilmiy adabiyotlar yordamida tahlil qilingan.
Ключевые слова: #axborot-kommunikatsiya texnologiyalari #ommaviy axborot vositalari #mediasavodxonlik #mediakompetentlik #media ta'lim #media ijtimoiylashuv
-
Русский
В данной статье приведены наиболее удобные методы развития медиакомпетентности студентов педагогических высших учебных заведений, обосновано развитие учебных дисциплин в процессе обучения средствами информационных технологий и мультимедийных технологий. По мнению авторов, специальные курсы, направленные на повышение уровня медиакомпетентности, возможность более глубокого и совершенного усвоения передаваемого материала, еще большее стремление к тесному контакту с новыми сферами образования, в результате сокращения времени на обучение, возможность экономии времени, возможность длительного хранения полученных знаний в памяти человека и применения их на практике по мере необходимости позволяют выпускникам не только получить высшее образование, но и получение образования в образовательном учреждении, преимущества медиакомпетентности перед демонстрацией высокого уровня медиакомпетентности были проанализированы с использованием информации из первоисточников и научной литературы.
Ключевые слова: #axborot-kommunikatsiya texnologiyalari #ommaviy axborot vositalari #mediasavodxonlik #mediakompetentlik #media ta'lim #media ijtimoiylashuv
-
English
This article presents the most convenient methods for the development of media competence of students of pedagogical higher educational institutions, justifies the development of academic disciplines in the learning process by means of information technology and multimedia technologies. According to the authors, special courses aimed at increasing the level of media competence, the possibility of deeper and more perfect assimilation of the transmitted material, an even greater desire for close contact with new areas of education, as a result of reducing the time for training, the possibility of saving time, the possibility of long-term storage of acquired knowledge in human memory and applying them in practice as necessary they allow graduates not only to get higher education, but also to receive education in an educational institution, the advantages of media competence over demonstrating a high level of media competence were analyzed using information from primary sources and scientific literature.
Ключевые слова: #axborot-kommunikatsiya texnologiyalari #ommaviy axborot vositalari #mediasavodxonlik #mediakompetentlik #media ta'lim #media ijtimoiylashuv
Просмотреть документ онлайн
Список литературы
№ | Название ссылки |
---|---|
1 |
1. Yevropa Ittifoqi Parlament Assambleyasining qonunchilik yig‘ilishi. Hujjat №8753. – Fransiya, Strasburg. 6 iyun 2000 y |
2 |
2. International Encyclopedia of the Social, Behavioral Sciences (2001): 94. |
3 |
3. Fedorov, A.V. (2015). Media education and media criticism: a new turn? Distance and virtual education, № 4: 73-80. |
4 |
4. Bekmurodov M. va boshqalar. Harakatlar strategiyasi asosida jadal taraqqiyot va yangilanish sari. T.: G‘ofur G‘ulom NMIU. 2017 |
5 |
5. Berger, McDougall, 2013 – Berger, R., McDougall, J. (2013). Editorial Media Pedagogy Research: are we there yet? Media Education Research Journal: 5-11. URL: http://merj.info/wp-content/uploads/2013/01/MERJ_3-2- Editorial.pdf |
6 |
6. Media Pedagogy: Media Education, Media Socialisation and Educational Media. Seminar.net. Vol. 3. Issue 2. URL: http://seminar.net/images/ stories/vol3-issue2/lars_qvortrup-media_education.pdf |
7 |
7. Media literacy and transmedia storytelling. Convergence. Vol. 21. № 4: 405–407 |
8 |
8. Social media pedagogy: Applying an interdisciplinary approach to teach multimodal critical digital literacy. E- Learning and Digital Media. Vol. 15. № 2: 55–66. |
9 |
9. Media competence of a person: from terminology to indicators. Innovations in Education. № 10: 75-108 |
10 |
10. Media education and media criticism: a new turn? Distance and virtual education, № 4: 73-80. |
11 |
11. Media education or techno education? Philosophy and society. № 3: 135-154. |
12 |
12. Maksudov, U. K. (2022). Development of Social Activity of Primary School Students through Folk Oral Creativity. International Journal of Innovative Analyses and Emerging Technology, 2(5), 54-57. |
13 |
13. Maqsudov, U. Q. (2020). Stages and forms of development of social activity of primary school students through people’s oral creativity. ACADEMICIA: AN INTERNATIONAL MULTIDISCIPLINARY RESEARCH JOURNAL, 10(12), 1365-1368. |
14 |
14. Мақсудов, У. Қ. (2021). Бошланғич синф ўқувчиларида халқ оғзаки ижоди воситасида ижтимоий фаоллик кўникмаларини ривожлантиришнинг педагогик тизими. Пед. фан. бўйича фалсафа док (PhD). дисс, 117. |
15 |
15. Maksudov, U. K. (2020). ISSUES OF NATIONAL VALUES AND SOCIAL ACTIVITY OF STUDENTS IN THE DEVELOPMENT OF POSITIVE PSYCHOLOGY. In Психологическое здоровье населения как важный фактор обеспечения процветания общества (pp. 394-396). |