VERBAL AND NON-VERBAL COMMUNICATION IN FOREIGN LANGUAGE LESSONS
Аннотации
-
Ўзбек
Мақоланинг мақсади талабаларнинг ёзиш кўникмаларини ошириш учун тадқиқотга асосланган усулларни тақдим этишдир. Натижалар шуни кўрсатадики, бу мақсадга технология, олдиндан ўргатилган луғат, ўқитувчининг турли таъсири ва саводхонликни оширишнинг ижобий усулларидан фойдаланиш орқали эришиш мумкин.
Ключевые слова: #Талаба #коммуникация #ўқитувчи
-
Русский
Целью данной статьи является предоставление основанных на исследованиях методов, позволяющих улучшить навыки письма студентов. Полученные результаты свидетельствуют о том, что эта цель может быть достигнута с помощью технологии, заранее обученного словарного запаса, различных влияний преподавателя и применения положительных разнообразных практик грамотности.
Ключевые слова: #Талаба #коммуникация #ўқитувчи
-
English
The purpose of this article is to provide research-based techniques successful in improving the writing skills of EFL students. The findings suggest that through the use of technology, pre-taught vocabulary, various teacher influences and the implementation of positive diverse literacy practices, this goal can be attained.
Ключевые слова: #Талаба #коммуникация #ўқитувчи
Просмотреть документ онлайн
Список литературы
№ | Название ссылки |
---|---|
1 |
1.Andersen, Peter. “Non-verbal Communication: Forms and Functions”. Waveland Press, 2007. |
2 |
2. Fast J. “Body language”. New York, Pocket Books, 1971. |
3 |
3. Barnett, Marya A. “Replacing teacher talk with gestures: Non-verbal communication in the foreign language classroom” Foreign Language Annals, 1983. |
4 |
4.Givens D.B. “The non-verbal dictionary of gestures, signs and body language cues” 1998-2008. |
5 |
5. Maxim L.A., Lowicki S.J. “Development associations between non-verbal ability ans social competence, in Journal of Philosophy, Sociology and Psychology, 2003. |